Dutch Gal - Reisverslag uit Cockburn Town, Turkse en Caicos Eilanden van Sandra Jong - WaarBenJij.nu Dutch Gal - Reisverslag uit Cockburn Town, Turkse en Caicos Eilanden van Sandra Jong - WaarBenJij.nu

Door: San

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 April 2009 | Turkse en Caicos Eilanden, Cockburn Town

Met schaamrood op m'n wangen zit ik hier achter m'n laptop! Heb al VEUL te lang niets achtergelaten op deze site! Maar wees niet ongerust, wie een beetje naar de welbekende tamtam heeft geluisterd, weet dat het allemaal prima gaat hier op Turks.

Het is druk! Ik werk nog steeds zes dagen per week en neem daarnaast nauwelijks tijd voor dit soort dingen. Ik zit namelijk liever even lekker buiten, ga naar het nog steeds te mooie strand, ben druk met rondhangen bij vrienden en kennissen of lig uitgeteld op bed!

We moeten echt tijd maken om echt iets te ondernemen. Twee weken geleden zijn we naar North Caicos gegaan met de ferry. Ik had al ontzettende voorpret, want een Nederlandse als ik verwacht natuurlijk een pondje bij een ferry. Met plaats voor een paar auto's enzo, je kent het wel. De ferry bleek echter een uit z'n voegen gegroeide speedboot te zijn waar ongeveer 20 mensen op kunnen. 40 dollar voor een dagretour, wat een lol!

Onderweg hebben we gezien dat deze mooie eilanden helemaal vol gebouwd worden met grote resorts. Over een paar decennia is het hier een compleet andere wereld! Zonde.

In ieder geval, na een wilde tocht van precies 30 minuten (ja, met dit soort dingen zijn die eilanders dan wel weer op tijd) kwamen we verwaaid op North Caicos aan. Wat nu? Impulsief als we zijn hadden we helemaal geen plan gemaakt natuurlijk. Alle andere mensen in de haven verdwenen al snel. Iedereen werd opgehaald door taxis of stapte in een rental car. Lekker toch! Daar stonden we dan! Toen zagen we een heel lief oud vrouwtje, die auto's verhuurde. Ze nam ons mee naar haar hotelletje. Wat een droomwereld!! Piep klein hotelletje aan het de blauwe zee, echt zo fantastisch
en kreeg helemaal de kriebels hiervan. En natuurlijk geen foto's genomen ;-)

Toen de papieren ingevuld (handtekening zetten) en in de auto gestapt. 'SJAKE, where is the versnellingspook!!' Die zat dus aan 't stuur. Geen paniek. Geen probleem. Deze Truckersdochter rijdt in alle auto's natuurlijk. Met het hart in m'n keel (maar dat zag gelukkig niemand) hobbelden we de weg op. En inderdaad, was al snel aan de auto gewend! Op North Caicos zijn we naar een oude plantage geweest. Hier werden slaven gehouden, erg indrukwekkend om te zien! Vervolgens zijn we naar Middle Caicos gereden. De weg tussen de twee eilanden is totaal verwoest door de orkaan van afgelopen zomer! (Lees: hobbel hobbel hobbel hobbel BAF hobbel hobbel BOEM) Hier was veel meer orkaanschade te zien dan in Provo.

Op Middle Caicos hebben we de mooiste stranden bezocht. Het was alsof we op een onbewoond eiland waren..Onbeschrijvelijk dus ik maak er niet teveel woorden aan vuil. Het was Fantastisch met hoofdletter F en we gaan snel weer terug.

Voor de rest heb ik de Caribbische kookkunst al aardig onder de knie! Voor fried chicken, dumplins & rice and peas draai ik m'n hand niet meer om! Heb ook een goede leermeester natuurlijk!

Ook zijn er weer regelmatig feestjes. Soms is het allemaal een beetje teveel van het goede...Laat op bed en vroeg er weer uit...2 uurtjes slaap etc. Maar ja, er is meer in het leven dan werk alleen dus dat maakt het weer de moeite waard!

M'n vlechtjes zijn er ook alweer uit tot grote teleurstelling van ongeveer iedereen, maar Ann zet er binnenkort weer een nieuwe reeks in! Rasta Dutch Gal ;-)

Het is een beetje een chaos op het eiland qua regering. We komen binnenkort waarschijnlijk onder Engelands hoede, omdat de regering uit een stelletje oplichters bestond. De prime minister heeft ontslag genomen. Hij verdiende meer geld dan z'n collega prime minister in the UK, mr. Brown. (voor de leken onder ons: dit klopt voor geen meter) Zijn uitleg hiervoor was dat ie veel meer voor de TCI Islands had gedaan dan Brown voor Engeland. Dus de hele regering ligt nu overhoop en de Immigration Board is extra aan het controleren op papieren etc. No good life for the illegal Hatiens! Er zijn ook veel berovingen etc. gaande. Maareeeh, ik wil m'n moeder niet ongerust maken, dus Don't Worry, ik heb altijd bodyguards bij me!

En that's the way the cookie crumbles and the mice cooks! (leuke spraakverwarring...'Are you cooking mais?' 'Mice?!' 'Yes, Mais!!' Dat is dus corn he...soms overheersen m'n nederlandse gedachtes m'n spraak :-) )

Veel liefs en kussen en warmte vanaf Provo!

• 08 April 2009 - 13:33

Tinus:

Hey San,

Klinkt allemaal weer super! Had natuurlijk niets anders verwacht!

Have fun! x

• 08 April 2009 - 13:45

Fleurrrrr:

Heey schatje!! Wat heerlijk dat je nu Caribisch kan koken... Kan niet wachten tot je terug bent! Heb wel zin in een portieeeeee rijst & vrede ! En ik ben jaloers dat je naar die eilanden bent geweest! Helemaal super. Mis je nog steeds! And THAT'S how the cookie crumbles :-) Liefs X

• 24 April 2009 - 09:04

Janine:

He schattie!!!
    Leuke verhalen weer ja!!
    Ik wil ook wel een portie rijst met vrede.. Kunnen Fleuritos and me niet even jouw kant opkomen??
    kussie Jannie ;)