You can take a girl out of Holland... - Reisverslag uit Cockburn Town, Turkse en Caicos Eilanden van Sandra Jong - WaarBenJij.nu You can take a girl out of Holland... - Reisverslag uit Cockburn Town, Turkse en Caicos Eilanden van Sandra Jong - WaarBenJij.nu

You can take a girl out of Holland...

Door: San

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 Maart 2010 | Turkse en Caicos Eilanden, Cockburn Town

..but you can't take Holland out of a girl!

Hi lieverds! Tijdje geleden alweer, en daarom weer hoog tijd voor een update! Ik zit nu lekker aan een koude Heineken (lekker chauvinistisch, tevens een Horeca kwaaltje, niets is zo lekker dan een koud biertje na het werk...:) )

De meeste mensen hebben het al meegekregen; ik heb regelmatig last van heimwee. Denk veel aan thuis, hoe gemakkelijk alles daar gaat en hoeveel leuke dingen we kunnen ondernemen daar..aan m'n lieve familie en vrienden (ook denk ik aan bitterballen en kroketten....hahaha) De enige kuur voor deze nare kwaal is: terug naar huis..

Maar zo zijn we niet natuurlijk :D Om alles wat te verzachten zijn we aan het ondernemen geslagen. Ik ben hier tenslotte voor een missie. En zolang ik iets in m'n vooruitzicht heb, werk ik daar naartoe.

Zo gaan we de 21e naar de Bahamas, om een Amerikaans visum te regelen voor m'n Jamaicaan. Wanneer we dit visum te pakken hebben, kunnen we naar Miami om een Schengen visum te regelen voor Europa. Wanneer we dat voorelkaar hebben, kunnen we in september.....(roffelderoffel) op vakantie naar Nederland! (GEZELLIIIEEEE!)

Stap 1 is in zicht dus. De Bahamas. Vijf dagen! Het is niet lastig voor te stellen hoeveel zin we hierin hebben! Even een pauze van de dagelijkse werkzaamheden. Even bijkomen van weken en weken en weken hard werken. Shacka werkt bij Beaches en kan daarom voor 50 dollar per nacht in een andere locatie van deze keten overnachten. Als het goed is zitten we dus hoog en droog in een fantastisch 'luxury included' resort (lees: all inclusive, maar dit klinkt te goedkoop, vandaar dat Sandals & Beaches tegenwoordig 'luxury included' gebruikt..) Dit wordt ons eerste reisje samen! (SSSSSSPANNEND!)

Voor de rest is elke dag een nieuw avontuur. Geld maakt niet gelukkig, want geld maakt mensen hartstikke gek. Ik zeg dit omdat ik het volgende heb meegemaakt:

Het gedeelte van het resort waar ik verantwoordelijk voor ben (The Estate) is het exclusieve gedeelte van ons, in eerste instantie al, exclusieve resort. Mensen betalen 5,000 dollar per overnachting voor een vier slaapkamer appartement. Wanneer je dit beeld voor je hebt, kun je je al inbeelden hoeveel geld mensen hebben wanneer ze zo'n 'unit' hebben gekocht en niet verhuren aan gasten en zelf maar 1x in de 3 maanden voor 2 weken komen logeren. 'Een leuk optrekje' dus.

Mevrouw E., de echtgenote van Meneer E. weigert huishoudelijke hulp. Ze wil NIEMAND maar dan ook NIEMAND in haar appartement 'at all times'. Mevrouw E. is bang dat wij, het personeel, van haar stelen. Mevrouw E. doet haar eigen huishouding. Aan het eind van haar verblijf in haar goddelijke optrekje laat ze een manager van Grace Bay Club berekenen hoeveel geld ze eventueel kwijt zou zijn aan de huishoudelijke dienst tijdens het verblijf. Deze berekening laat ze zwart op wit zien aan haar echtgenoot. Die op zijn beurt een cheque uitschrijft van het bedrag in kwestie.........voor haar.......ja ja, je wordt er stil van.

Ook zijn honden niet toegestaan in Grace Bay Club. Mevrouw E. denkt te presteren dat ze ongemerkt een hondje (een heeeeeeeele kleine pitbull..ofzo) het resort in kan smokkelen. Tijdens de check-in komt m'n Front Desk medewerker naar me toe. 'Sandra, you saw that bag? There is a dog in that bag!!' Ook de concierge, die het gezin naar de kamer bracht hoorde geblaf uit de tas. Mevrouw E. vertelde hem: 'YOU DIDN'T HEAR ANYTHING' Vanmiddag liep ik van het resort af en zag mevrouw E. lopen met haar dochter en een hondenlijn met daaraan een klein bruin balletje (dat was de hond denk ik) Toen mevrouw E. me zag schrok ze, bukte ze, stopte het hondje in haar tas, draaide ze zich snel om en liep de andere kant op. Ik kon niet anders doen dan heel hard lachen. En mevrouw E. is waarschijnlijk nog steeds in de veronderstelling dat wij niet doorhebben dat ze dit kleine mormeltje heeft.

Zo is er met elke eigenaar wel wat. Er gebeurd veel en we lachen er veel om met z'n allen.

Vandaag was het lekker rustig op het werk en we nemen het er dan ook van..lekker rustig aan doen. Ik had het lef om te klagen dat er echt he-le-maal niets te doen was vandaag en kreeg meteen de volle laag van m'n mannelijke Jamaicaanse collega's. Sandra moet het rustiger aan doen. Iedereen is hartstikke lief voor me, dus daaraan kan de heimwee niet liggen.

Morgen hebben we lekker vrij en gaan we onze reis voorbereiden. Alle papieren voor het visum invullen, tickets boeken, hotel bevestigen en daarna nog even een zwemlesje (Shacka kan nog steeds niet zwemmen)
Tot zover m'n verhaal vandaag!

Denk aan jullie,

heel veel liefs,

san

  • 09 Maart 2010 - 07:40

    Rickie Ricardo:

    Mooi verhaal zusje! Kom je ook naar Arnhem in september? Zal de kachel maar vast hoog zetten ;-)

  • 09 Maart 2010 - 08:56

    Steentil:


    Hey jong!

    Wat suust do? De vooruitzichten zijn dus goed! Het bakkie thee staat wel voor dei en die blauwe klaar..

  • 09 Maart 2010 - 09:52

    Ryanne:

    Hey meid

    Wat een apart verhaal zeg van die mevrouw E. Niet best!! :P
    Als ik het goed lees hoeven we dit jaar niet weer "All You Need Is Love" in te schakelen ;)
    Leuk man!!
    Hier is ook alles goed.. Het weer is ook best lekker. Heb dit weekend zelfs al op het terras gelopen!! Bitterballen serveren :D

    Rustig aan,

    Liefs

  • 11 Maart 2010 - 16:27

    M:

    Met dank aan pappa.Zijn geweldige idee.

  • 12 Maart 2010 - 10:29

    Ien:

    hmmmmm me jalous!! heb ook zin om heimwee te hebben!!ondertussen zijn hier nu dagen die lijken een beetje op iets dat op lente lijkt! het gaat dus min of meer de goeie kant op. ik begin bijna met mijn baan.... spannend dus. en dan ff sparen en dandie kant op!! reserveer maar een kamer dus.
    (met zwembad graag)housekeeping doe ik zelf wel, die lui daar jattten vast als de raven. wel roomservice! ;)-

    doei lievert!
    x

  • 02 April 2010 - 18:04

    Je Zusjeeeeee :

    Hahahahaaha, deze had ik nog niet gelezen. Hahahaha, een bruin balletje????? hahaa, ik misssss je!!!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkse en Caicos Eilanden, Cockburn Town

Sandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 42518

Voorgaande reizen:

28 Januari 2009 - 20 Juni 2009

3e x Providenciales

01 December 2009 - 30 November -0001

Turks and Caicos

Landen bezocht: