It ain't pretty! - Reisverslag uit Cockburn Town, Turkse en Caicos Eilanden van Sandra Jong - WaarBenJij.nu It ain't pretty! - Reisverslag uit Cockburn Town, Turkse en Caicos Eilanden van Sandra Jong - WaarBenJij.nu

It ain't pretty!

Door: San

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 Mei 2010 | Turkse en Caicos Eilanden, Cockburn Town

Goedenavond allemaal!

Ik was m'n waarbenjij.nu al helemaal vergeten! Maar, vanwege veel verzoekjes, hier is ie dan; De update ;)

De tijd gaat hier verschrikkelijk snel. Omdat het klimaat ook niet echt veranderd, heb ik dat helemaal niet door. Maar de kalender zegt toch echt 19 mei en zit ik hier ondertussen alweer 5 1/2 maand. Hartstikke lang natuurlijk!

Met m'n heimwee gaat het onlangs alweer beter, bezigheidstherapie is de basis hiervoor!

Grace Bay Club is erg 'slow' op dit moment. We hebben niet veel gasten en dit zorgt ervoor dat roosters aangepast moeten worden. Sommige werknemers krijgen maar een paar uur per week uitbetaald. Met het dure leven hier is dat onmogelijk vol te houden. Wat kun je in godsnaam betalen van 80 dollar per twee weken? Geen lastige vraag natuurlijk.

Omdat wij gewoon salaris ontvangen en er voor ons niets veranderd, mogen we van geluk spreken.

Zaterdag a.s. staat er een reisje naar een buurt eiland South Caicos op het programma, wederom voor het Community Outreach Program van GBC, waarbij ik deel uitmaak van het bestuur. Iedereen bereid me voor op deze wereldreis (kughe) want 'The Big South' is erg populair! We gaan een basisschool bezoeken en daar allerlei materialen en producten uitdelen waar ze tekort aan hebben. We gaan er met een bootje heen en de big boss van GBC gaat ook mee en die gooit zo de boot stil om vervolgens te eisen dat iedereen het water in gaat. Haha, wordt een gezellige boel, aangezien de meeste locals bang voor water zijn.

Onlangs gingen we naar de supermarkt met een jitney (illegale taxi, 2 dollar, hup, en je bent er). De jitney-driver wilde wel even op ons wachten voor de supermarkt. Wij naar binnen en voor we het wisten kwam de beste man ons achterna, wilde m'n boodschappen karretje duwen en alles voor me tillen. Ik lag natuurlijk helemaal in een deuk, wel ideaal hoor, zo'n hulp ;) maar wel heel bizar natuurlijk! Hoe vaak we ook nee zeiden, hij stond erop om ons op deze manier te helpen. Toen heb ik maar een cola voor m gekocht (wilde ie graag) en een chocoladereep (vond ie lekker) hahahahaha

De gedienstigheid van sommige mensen is dus soms echt tot aan het idiote toe. Een ander bizar geval was toen ik naar het werk ging en de weg wilde oversteken om -wederom- een jitney te pakken. Toen stopte er opeens een jitney MIDDEN op de weg. Allemaal auto's toeteren en op de rem. Nou, daar sta je dan. De jitney-man wilde me in de auto hebben en al het andere verkeer wachtte tot ik in stapte. Eenmaal ingestapt heb ik eerst de chauffeur even goed de waarheid verteld. Wat denkt ie wel niet, beetje ongelukken proberen te veroorzaken om mij in te laten stappen. 'Yeeeessss, but you shouldn't have to cross the road! You are too nice to do that!' Oh mijn god. Bizar, bizar.

Jitneys, ik kan er wel boeken over schrijven. Of niet dan, Fleuritus! Hahahaha

Nog 1 klein verhaaltje dan;

Shacka en ik waren downtown, wij een jitney nemen naar huis. Wij instappen, niets aan de hand. Tot de chauffeur weer stopte en een andere man in liet stappen. Deze man stonk zo verschrikkelijk! Zo erg dat je gewoon niet snapt dat ie zo rond blijft lopen. Ik heb de hele jitney-reis met m'n neus in shackas shirt gezeten om het vol te houden en we moesten zo verschrikkelijk ons lachen inhouden, Shacka maakte namelijk continu geluiden als 'Phieeeeuwwww' en 'HMMMMM'. Eenmaal bestemming bereikt zijn Shacka en ik overdramatisch hoestend en kuchend de auto uitgerold.

Hahaha, als ik dit zo lees wordt het hoognodig tijd dat jullie een autootje hierheen verschepen! Laat de inzamelingsactie beginnen! Hahaha

Verder alles goed, no worries,

Heel veel liefs,

San


  • 20 Mei 2010 - 02:22

    Sandra De Jong:

    PS!!!!!

    Ik las net m'n oude berichtjes terug m.b.t. de aardbeving in Haiti.

    Ik realiseer me nu pas dat ik helemaal niets heb verteld over de Fund Raiser die we, als GBC, hebben georganiseerd voor Haiti. Samen met zo'n 15 andere vrijwilligers en het Rode Kruis hebben we met behulp van loterijen en een veiling op 1 avond maar liefst 50,000 dollar opgebracht voor Haiti!

    Het voelt goed om daadwerkelijk iets te hebben kunnen doen voor dit land. En nogmaals bedankt voor al jullie reacties & hulp.

    Liefs san

  • 20 Mei 2010 - 08:15

    Jin:

    liefje liefje liefje, hahahahaha. Fantastisch. Je moet echt een Jitney-boekje gaan schrijven. Hilarisch. xxxx

  • 23 Mei 2010 - 20:33

    Jannie & Fleuritus:

    heeyyyyyy schattie!! Hahaha hoe hilarisch die jitneys ja......weet je nog die ene van Downtown die uit elkaar viel? " is deze niet verrot? Ach johhhhh, dat kan heus wel......." Met vervolgens een losse deur in je hand haha.

    Wat superrrr cool dat jullie zoveel geld hebben opgebracht voor Haiti! Kunnen ons voorstellen dat het een goed gevoel geeft.....

    Ohhhhh en je crib ziet er superrrr vet uit! We hebben m net gecheckt :P Zo groot en wat een lekker groot bedje!!! Wel jammer dat jij niet in beeld kwam hoor ;)

    Nou schattie, take care of urself en enjoy ur trip! Dikke kussen, Jannie & FleurituSSSSs

  • 24 Mei 2010 - 15:30

    Heit En Mem:

    Net je verslag gelezen samen met papaver. Nou das ook wat met stinkie winkie .xxm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkse en Caicos Eilanden, Cockburn Town

Sandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2320
Totaal aantal bezoekers 42532

Voorgaande reizen:

28 Januari 2009 - 20 Juni 2009

3e x Providenciales

01 December 2009 - 30 November -0001

Turks and Caicos

Landen bezocht: